PRACOWNIA DZIAŁAŃ INTERAKTYWNYCH




Informacje podstawowe

Zajęcia odbywają się w sali 119 (budynek główny na ul. Wojska Polskiego 121) zgodnie z planem kierunku Fotografia i Multimedia.
Kontakt z prowadzącym zajęcia:
jakub.balicki@asp.lodz.pl  lub na dodatkowy adres qba@4x.com.pl.
Proszę umieścić w temacie e-maila prefiks "PDI".



Sesja letnia 2021/2022

EGZAMIN PODSTAWOWY:
sala 119
dnia 10 czerwca 2022 r. (piątek)
godzina 15.00

EGZAMIN POPRAWKOWY:
sala 119
dnia 9 września 2022 r. (piątek)
godzina 13.00





Materiały do wykładów i prezentacji

Zapis scenariuszowy:  plik PDF.

Przykładowe filmy prezentujące stopień powiązania zapisów scenariuszowych z finalnie dystrybuowanymi materiałami:
Jabberwocky: www.youtube.com/watch?v=fkcg3hKEP0Y  lub www.youtube.com/watch?v=fKWGVgPZQfw

Yellow Submarine (link ważny do 21 X 2021): https://we.tl/t-Ozke15cnXQ       

Matte painting: plik PDF.
Projekt interfejsu na urządzenia mobilne - część pierwsza: https://www.youtube.com/watch?v=HU65fjiK4x4&t=2s kolejnych części proszę szukać na kanale: https://www.youtube.com/channel/UCs0RbGqVCqTd6lzavN1cYcw/videos.





Zadania, materiały pomocnicze i przykłady realizacji

Zadania dla studentów I semestru:
Rekonstrukcja zapisu scenariuszowego lub pobierz plik PDF
• Interaktywny pejzaż - plik PDF  

Przykłady realizacji pokrewnych zadań - działają tylko na urządzeniach stacjonarnych (on-line wymagana wtyczka Flash / off-line wymagany darmowy FlashPlayer):
realizacja 1, realizacja 2, realizacja 3,
realizacja 4, realizacja 5, realizacja 6, realizacja 7,


Zadanie dla studentów II semestru:
• Interaktywna opowieść - plik PDF

Przykłady realizacji pokrewnych zadań (wymagany Android 4.x lub nowszy + AIR (można pobrać nową wersję 25: link lub starsze wersje: link):
realizacja 1 + dokumentacja wideo, realizacja 2
+ dokumentacja wideo, realizacja 3 + dokumentacja wideo, realizacja 4 + dokumentacja wideo, realizacja 5, realizacja 6 + dokumentacja wideo,   
 



Zdalne nauczanie w sytuacji ograniczeń związanych z epidemią


Wypadku pracy zdalnej zapraszam do kontaktu poprzez webinary on-line na platformie webex oraz pocztę elektroniczną.
Webinary odbywają się pod adresem: https://asp-lodz.webex.com/join/jbalicki
E-mail:
jakub.balicki@asp.lodz.pl  (lub dodatkowy adres qba@4x.com.pl).
Należy też zwracać uwagę czy przypadkiem poczta z powyższych adresów nie wpada do spamu lub jest blokowana.
Niestety bywa to sytuacja nagminna gdyż zarowno prowadzący jak i Państwo wysyłają często w treści wiadomości fragmenty kodu lub kompletne (mniej lub bardziej funkcjonujące) aplikacje lub ich fragmenty. Systemy pocztowe często automatycznie kwalifikują takie wiadomości jako niebezpieczne.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest przesyłanie w wiadomościach linków do udostępnionych plików. Szczególnie popularny bywa GoogleDrive czy WeTransfer. Należy pamiętać jednak, że przy tym drugim wariant "e-mail" generuje problemy, najlepiej korzystać z "link". O co w tym chodzi i jak uniknąć problemów? Polecam ten wideotutorial: www.youtube.com/watch?v=ymxAyDWAYjU





Podręczniki, skrypty temetyczne, pomocne miejsca w sieci

dokumentacja do Adobe Media Encoder on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/media-encoder.html
dokumentacja do Adobe Animate on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/animate.html
Adobe Animate - rozpoczęcie pracy i publikacja do postaci APK: https://www.youtube.com/watch?v=MR-05T4uJ8I&t=274s
nauka języka ActionScript 3.0 (PL): https://help.adobe.com/pl_PL/as3/learn/index.html
dokumentacja do Adobe Photoshop on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/photoshop.html
dokumentacja do Adobe Illustrator on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/illustrator/user-guide.html






Wsparcie techniczne

Strona zoptymalizowana została pod przeglądarki Firefox, Opera i Safari.
Przeglądarki takie jak Chrome i Explorer są niezalecane.

Bazę wideotutoriali (powstałą głównie w czasie epidemii - proszę wybaczyć jakość techniczną, była to potrzeba chwili) znajdziesz na serwisie Youtube pod tym linkiem: www.youtube.com/channel/UCs0RbGqVCqTd6lzavN1cYcw/videos

Pomoce naukowe (w tym polskojęzyczne tutoriale, ćwiczenia i skrótowe instrukcje obsługi do programów takich jak Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe ImageReady, Maxon Cinema4d, Apple Final Cut Pro, Apple QuickTime Pro, Macromedia Flash MX i innych) przydatne przy realizacji ćwiczeń semestralnych i nie tylko można znalezc tutaj.

Realizowane aplikacje na urządzenia mobilne, lub ich funkcjonalne makiety czy prototypy zazwyczaj wymagają posiadania systemu operacyjnego Android (w wersji 4 lub wyższej) z zainstalowanym modułem AdobeAIR.
Od września 2018 r. wtyczka AdobeAIR dla urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Android nie jest już dostępna via Sklep Google/Play.
W celu jej zainstalowania należy:
• W "Ustawienia" -> "Zabezpieczenia" zezwolić na instalację aplikacji z nieznanych źródeł.
• Pobrać instalator wtyczki AIR.
Najnowsza wersja AIR 4 Android jest do pobrania stąd:
https://adobe-air.softonic.pl/android
lub
https://apkpure.com/pl/adobe-air/com.adobe.air
lub
https://www.techspot.com/downloads/5254-adobe-air-for-android.html#download_scroll
lub
https://downloads.digitaltrends.com/adobe-air/android
zawsze też można poszukać kopii tutaj: www.qba.4x.com.pl/flash/wersja25dlaAndroida.zip 

starszą wersję można znaleźć tutaj:
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.Air4Android&hl=pl&gl=US


• Zainstalować wtyczkę AdobeAIR.
Dopiero wtedy można uruchomić aplikacje AdobeAIR na telefonie, tablecie,  telewizorze,... wyposażonym w system Google Android.



Jeżeli pliki wideo (w formacie .MOV lub .MP4) nie otwierają się na Twoim komputerze - zapewne musisz doinstalować do niego darmowy moduł QuickTime (dla Windows i MacOs), jest on do pobrania z pod adresu: https://support.apple.com/pl_PL/downloads/quicktime



W wypadku niedziałania plików .PDF pobierz darmowy Adobe Acrobat Reader: https://acrobat.adobe.com/pl/pl/acrobat.html




Jeżeli jesteś (szczęśliwym?) użytkownikiem Animate CC w nowych wersjach (szczególnie powyżej 2018) - nie masz automatycznie zainstalowanego środowiska AIR (tak jak we wcześniejszych wersjach) lecz musisz to zrobić samodzielnie przed rozpoczęciem realizacji projektów wykorzystujących tą technologię (szczególnie w wypadku aplikacji na urządzenia mobilne).