PRACOWNIA DZIAŁAŃ
INTERAKTYWNYCH
Informacje podstawowe
Zajęcia odbywają się w sali 119 (budynek główny
na ul. Wojska Polskiego 121) zgodnie z planem kierunku
Fotografia i Multimedia.
Kontakt z prowadzącym zajęcia: jakub.balicki@asp.lodz.pl
lub na dodatkowy adres qba@4x.com.pl.
Proszę umieścić w temacie e-maila prefiks "PDI".
Sesja
letnia 2021/2022
EGZAMIN PODSTAWOWY:
sala 119
dnia 10 czerwca 2022 r. (piątek)
godzina 15.00
EGZAMIN POPRAWKOWY:
sala 119
dnia 9 września 2022 r. (piątek)
godzina 13.00
Materiały do
wykładów i prezentacji
Zapis scenariuszowy: plik PDF.
Przykładowe filmy prezentujące stopień powiązania
zapisów scenariuszowych z finalnie dystrybuowanymi
materiałami:
Jabberwocky: www.youtube.com/watch?v=fkcg3hKEP0Y
lub www.youtube.com/watch?v=fKWGVgPZQfw
Yellow
Submarine (link ważny do 21 X 2021): https://we.tl/t-Ozke15cnXQ
Matte painting: plik PDF.
Projekt interfejsu na
urządzenia mobilne - część pierwsza: https://www.youtube.com/watch?v=HU65fjiK4x4&t=2s
kolejnych części proszę szukać na kanale: https://www.youtube.com/channel/UCs0RbGqVCqTd6lzavN1cYcw/videos.
Zadania,
materiały pomocnicze i przykłady realizacji
Zadania dla studentów I semestru:
• Rekonstrukcja
zapisu scenariuszowego lub pobierz plik PDF
• Interaktywny pejzaż - plik
PDF
Przykłady realizacji pokrewnych zadań - działają tylko na
urządzeniach stacjonarnych (on-line wymagana wtyczka Flash /
off-line wymagany darmowy FlashPlayer):
realizacja
1, realizacja
2, realizacja
3,
realizacja
4, realizacja
5, realizacja
6, realizacja
7,
Zadanie dla studentów II semestru:
• Interaktywna opowieść - plik
PDF
Przykłady realizacji pokrewnych zadań
(wymagany Android 4.x lub nowszy + AIR (można pobrać nową
wersję 25: link
lub starsze wersje: link):
realizacja
1 + dokumentacja
wideo, realizacja
2
+ dokumentacja
wideo, realizacja
3
+ dokumentacja
wideo, realizacja
4
+ dokumentacja
wideo, realizacja
5, realizacja
6 + dokumentacja
wideo,
Zdalne nauczanie w sytuacji ograniczeń
związanych z epidemią
Wypadku pracy zdalnej zapraszam do kontaktu poprzez webinary
on-line na platformie webex oraz pocztę elektroniczną.
Webinary odbywają się pod adresem: https://asp-lodz.webex.com/join/jbalicki
E-mail: jakub.balicki@asp.lodz.pl (lub
dodatkowy adres qba@4x.com.pl).
Należy też zwracać uwagę czy przypadkiem poczta z powyższych
adresów nie wpada do spamu lub jest blokowana.
Niestety bywa to sytuacja nagminna gdyż zarowno prowadzący jak i
Państwo wysyłają często w treści wiadomości fragmenty kodu lub
kompletne (mniej lub bardziej funkcjonujące) aplikacje lub ich
fragmenty. Systemy pocztowe często automatycznie kwalifikują
takie wiadomości jako niebezpieczne.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest przesyłanie w wiadomościach
linków do udostępnionych plików. Szczególnie popularny bywa
GoogleDrive czy WeTransfer. Należy pamiętać jednak, że przy tym
drugim wariant "e-mail" generuje problemy, najlepiej korzystać z
"link". O co w tym chodzi i jak uniknąć problemów? Polecam ten
wideotutorial: www.youtube.com/watch?v=ymxAyDWAYjU
Podręczniki, skrypty
temetyczne, pomocne miejsca w sieci
dokumentacja do Adobe Media Encoder on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/media-encoder.html
dokumentacja do Adobe Animate on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/animate.html
Adobe Animate - rozpoczęcie pracy i publikacja do postaci APK: https://www.youtube.com/watch?v=MR-05T4uJ8I&t=274s
nauka języka ActionScript 3.0 (PL): https://help.adobe.com/pl_PL/as3/learn/index.html
dokumentacja do Adobe Photoshop on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/support/photoshop.html
dokumentacja do Adobe Illustrator on-line (PL / ENG): https://helpx.adobe.com/pl/illustrator/user-guide.html
Wsparcie techniczne
Strona zoptymalizowana została pod przeglądarki Firefox,
Opera i Safari.
Przeglądarki takie jak Chrome i Explorer są niezalecane.
Bazę wideotutoriali
(powstałą głównie w czasie epidemii - proszę wybaczyć jakość
techniczną, była to potrzeba chwili) znajdziesz na serwisie
Youtube pod tym linkiem: www.youtube.com/channel/UCs0RbGqVCqTd6lzavN1cYcw/videos
Pomoce naukowe (w
tym polskojęzyczne tutoriale, ćwiczenia i skrótowe instrukcje
obsługi do programów takich jak Adobe Illustrator, Adobe
Photoshop, Adobe ImageReady, Maxon Cinema4d, Apple Final Cut
Pro, Apple QuickTime Pro, Macromedia Flash MX i innych)
przydatne przy realizacji ćwiczeń semestralnych i nie tylko
można znalezc tutaj.
Realizowane aplikacje na urządzenia mobilne, lub ich
funkcjonalne makiety czy prototypy zazwyczaj wymagają posiadania
systemu operacyjnego Android (w wersji 4 lub wyższej) z
zainstalowanym modułem AdobeAIR.
Od września 2018 r. wtyczka AdobeAIR dla urządzeń pracujących
pod kontrolą systemu Android nie jest już dostępna via Sklep
Google/Play.
W celu jej zainstalowania należy:
• W
"Ustawienia" -> "Zabezpieczenia" zezwolić na instalację
aplikacji z nieznanych źródeł.
• Pobrać instalator wtyczki AIR.
Najnowsza
wersja AIR 4 Android jest do pobrania stąd:
https://adobe-air.softonic.pl/android
lub
https://apkpure.com/pl/adobe-air/com.adobe.air
lub
https://www.techspot.com/downloads/5254-adobe-air-for-android.html#download_scroll
lub
https://downloads.digitaltrends.com/adobe-air/android
zawsze też można
poszukać kopii tutaj: www.qba.4x.com.pl/flash/wersja25dlaAndroida.zip
starszą wersję można znaleźć tutaj:
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.Air4Android&hl=pl&gl=US
•
Zainstalować wtyczkę AdobeAIR.
Dopiero wtedy można uruchomić
aplikacje AdobeAIR na telefonie, tablecie,
telewizorze,... wyposażonym w system Google Android.
Jeżeli pliki wideo (w formacie .MOV lub .MP4) nie otwierają się
na Twoim komputerze - zapewne musisz doinstalować do niego
darmowy moduł QuickTime (dla Windows i MacOs), jest on do
pobrania z pod adresu: https://support.apple.com/pl_PL/downloads/quicktime
W wypadku niedziałania plików .PDF pobierz darmowy Adobe Acrobat
Reader: https://acrobat.adobe.com/pl/pl/acrobat.html
Jeżeli jesteś (szczęśliwym?) użytkownikiem
Animate CC w nowych wersjach (szczególnie powyżej 2018) - nie
masz automatycznie zainstalowanego środowiska AIR (tak jak we
wcześniejszych wersjach) lecz musisz to zrobić samodzielnie
przed rozpoczęciem realizacji projektów wykorzystujących tą
technologię (szczególnie w wypadku aplikacji na urządzenia
mobilne).