Podstawy Mediów Cyfrowych

ostatnia aktualizacja: 15 II 2016r.

STRONA ARCHIWALNA




Kontakt

Jeżeli z uzasadnionych powodów nie byłeś na zajęciach, a potrzebujesz korekty - jbalicki @ asp.lodz.pl  <- usuń spacje z adresu.




Tematy ćwiczeń, materiały (przykładowe) i przykładowe realizacje



REKONSTRUKCJA SCENARIUSZA

Należy dokonać procesu rekonstrukcji zapisu scenariuszowego korzystając z pliku wideo zawierającego krótki spot / reklamę.
Metoda realizacji: poprzez wypełnienie szkicami scen i opisem słownym wzorcowych kart scenariusza.
Zalecane jest korzystanie z minimum 2 kolorów w layoutach, i dużych drukowanych liter
w polach opisów. Zapis powinien zawierać minimum wszystkie ujęcia i umożliwiać całkowite odtworzenie materiału wzorcowego.
Pliki wideo i karty scenariusza znajdziesz na www.qba.4x.com.pl/scenariusz.
Realizacja końcowa: przedstawienie kompletnego scenariusza (papierowe blankiety formatu A4 wypełnione odręcznie layoutami i opisami ujęć).

Wykład dot. ćwiczenia (plik PDF) pobierz



OBIEKT

Etap 1
Stwórz  obiekt / zabawkę składającą się z minimum trzech ruchomych części.
Ich przemieszczenie powinno pozwalać tworzyć formy o odmiennych cechach kompozycyjnych i powodować twórczą i rozwijającą odbiorcę interakcję. Elementy składowe nie powinny być zbyt małe (nie powinny dawać się połknąć przez dzieci) - ewentualnie mogą one być ze sobą trwale połączone.
Etap 2
Wykonaj przestrzenną interaktywną prezentację obiektu (w podstawowej lub i wariantowych konfiguracjach).

Wymagania techniczne:
Etap 1
Fizyczny obiekt lub użytkowa makieta.
Etap 2
Interaktywna prezentacja o cechach obiektu rzeczywistości wirtualnej.
Zalecane rozwiązania techniczne (do wyboru):
• Obiekt rzeczywistości wirtualnej w standardzie QuickTime Virtual Reality (.MOV)
• Interaktywna prezentacja multimedialna w postaci funkcjonalnej aplikacji wykonywalnej dla systemów Windows / Mac Os X (.EXE i .APP) i/lub .APK  (Android) oraz i plik .SWF.

Przykłady:
realizacja B. Sobolewski 2014
plik SWF pobierz

realizacja D. Kwoczała 2015
plik APK pobierz
plik APK w paczce ZIP pobierz

Przydane miejsce -> strona z gotowymi kawałkami kodu AS (Flash) www.qba.4x.com.pl/flash


Lektury

Książki:

• Wasyl Kandynski - „Punkt linia a płaszczyzna”
• Paul Wells - „Animacja” Wydawnictwa Naukowe PWN S.A.
• Paweł Sitkiewicz - „Polska szkoła Animacji” Wydawnictwo słowo obraz terytoria Gdańsk 2011
• „Studio Ghibli: Miejsce filmu animowanego w japońskiej kulturze” - praca zbiorowa Wydawnictwo Kirin 2012 • Giuseppe Cristiano - „Kurs tworzenia storybordów” A.B.E. Dom Wydawniczy Warszawa 2008
• Mariusz Frukacz - „Rozmowy o animacji: 24 klatki na sekundę”
• Rudolf Arnheim – „Sztuka i percepcja wzrokowa”, Słowo / Obraz Terytoria, 2004
• Frutiger A. – „Człowiek i jego znaki”, Wydawnictwo Do, 2005

Podręczniki do nauki oprogramowania stosowanego w toku zajęć, a w szczególności:
"Flash MX 2004 Ćwiczenia praktyczne" Daniel Bargieł
podręczniki do Cinema4D
dokumentacja pakietu Cinem4D
podręczniki i dokumentacja do pakietu Cinema4D (również polskojęzyczna) - znajdują się również na dysku sieciowym "Public"
podręczniki do AppleFinalCutPro - znajdują się na dysku sieciowym "Public".

Czasopisma:
2+3D
Digit
ComputerArts
C4D Power
.PSD

Dział tutoriali on-line znajduje się pod adresem: qba.4x.com.pl/tutoriale.

Dział konspektów do wykładów on-line znajduje się pod adresem: qba.4x.com.pl/konspekty.

Baza odnośników do stron tematycznie zgodnych z poruszanymi w toku nauki zagadnieniami: qba.4x.com.pl/linki.

Pomoce naukowe (w tym polskojęzyczne tutoriale, ćwiczenia i skrótowe instrukcje obsługi do programów takich jak Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe ImageReady, Maxon Cinema4d, Apple Final Cut Pro, Apple QuickTime Pro, Macromedia Flash MX i innych) przydatne przy realizacji ćwiczeń semestralnych i nie tylko można znale tutaj.




  Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi